Az EESZT elérése az Ügyfélkapu+ bevezetése után
Az Ügyfélkapu használatának változásaival kapcsolatban, az EESZT lakossági szolgáltatásnak elérhetőségét illetően, az alábbiakról tájékoztatjuk tisztelt Pácienseinket.
A lakossági portál és az EgészségAblak mobilalkalmazás minden TAJ számmal és elektronikus azonosítással rendelkező állampolgár számára továbbra is egyszerű és kényelmes megoldást nyújt az eReceptek és az egészségügyi dokumentumok megtekintésére és leltöltésére, változatlan formában.
Az EESZT lakossági portál és az EgészségAblak alkalmazás használatakor azt tapasztalhatja, hogy a bejelentkezés gomb megnyomása után, már csak két féle azonosítási mód közül lehet választani, ez a
- DAP mobil alkalmazás és
- az Ügyfelkapu+ szolgáltatás.
Így ahhoz, hogy továbbra is hozzáférjen egészségügyi adataihoz, ezek valamelyikével kell rendelkeznie. Aki eddig a korábbi Ügyfelkapu segítségével lépett be, 2025. január 16. után ezt már nem teheti meg. Mindkét szolgáltatás a Belügyminisztériumtól függetlenül, központilag került kifejlesztésre.
Az új azonosítási módokról az alábbi honlapokon tájékozódhat, ahol részletes leírást, és utmutatót talál az alkalmazás feltételeiről.
- Ügyfelkapu+ igénylése: https://ugyfelkapu.gov.hu
- Digitális Állampolgár mobil alkalmazás (DAP) eseten: https://dap.gov.hu/
Az egészségügyi szolgáltatásokat a rendszerek továbbra is az állampolgárok által ismert, megszokott módon biztosítják a felhasználok részére. Elképzelhető, hogy a kezdeti időszakban több felhasználónak lesz problémája a bejelentkezéssel.
Amennyiben a felhasználó nem tudja sikeresen elvégezni az azonosítást, úgy
- azokban az esetekben mindenképpen javasoljuk a kormanyablakok megkeresését, vagy
- a fentebb hivatkozott weboldalak áttanulmányozását
- a honlapon elérhető video megtekintését, vagy
- közeli hozzatartozó segítséget.
A fenti tájékoztatás Dr. Takács Péter egészségügyi államtitkár levele alapján készült, amely aláírt formában ITT elérhető.
Illusztráció: EESZF